Sunday, October 24, 2010

Aminah bonda Muhammad SWA


Pertama kali aku aku menatap buku ini disebuah kedai buku terus jari jemari ini membelek-belek isi kandungannya...

Aku lantas membayar harganya....
Dalam masa dua hari aku telah khatam dari muka pertama hingga muka surat terakhir...Dalam masa dua hari ini aku telah mengenal siapa Aminah bonda nabi junjugan kita..

Kalau selama ini kita selalu mendengar kanak tadika menyanyi...dan menyebut nama ibu dan ayah nabi Muhammad.....dan kita hanya membaca kisah-kisah nabi dari kecil sehingga baginda wafat....namun kita tidak mengenal siapa Aminah sebenar...tentulah beliau bukan calang-calang wanita yang dipilih...untuk menjadi bonda Nabi Muhammad S.W.A.

Perjalanan hidupnya yang sarat dengan ranjau dan terlalu lama memendam perasaan rindu kepada suami tercinta.....suaminya Abdullah telah meninggalkanya disaat cinta baru berputik....
Baru kahwin 18 hari....suami pergi tak kembali lagi..

Air mata menitis tanpa disedari....apabila menyelami perasaan rindu seorang isteri pada suami yang telah pergi..dan meneruskan hari-hari yang mendatang tanpa suami yang dikasihi.

No comments: