Tuesday, October 19, 2010

Siapalah aku untuk mengatakan tidak


Telefon berdering... Hello.. Su ke ni? ah...dah terima ka surat kursus? Belum...bila? emm..bla..bla......


Aku mencongak dalam hati....itu tarikh hubby aku juga berkursus...tiga hari...aik sama je tarikhnya tapi tempatnya lain-lain..Kalau aku dan hubby kursus serentak macam mana anak-anak aku....macam mana dia orang nak gi sekolah...macam mana makan pakai 'baby tua' aku.....Siapalah nak uruskan Sofia....


Esoknya aku jumpa GB dan menyatakan masalah aku...kalau boleh aku nak minta orang lain gantikan tempat aku....Kursus ni atas nama awak...bla..bla...awak tinggallah anak-anak awak kat rumah saudara mara awak...bla..bla...


Emm..sayu rasa hati mendengar penjelasan yang tiada bernada simpati atau sekadar memahami naluri resah seorang ibu yang akan meninggalkan anak-anak dalam keadaan tidak terurus.... namun siapalah aku untuk membantah arahan seorang yang bernama bossss....

1 comment:

Unknown said...

nak tido dgn siapa laaa baby tua tu nanti