Sunday, October 31, 2010

Yee..bola menang.....aku dapat cuti...

Pagi ini hujan turun renyai-renyai....emm..bestnya kalu masih boleh berkubang atas katil..namun kerana amanah yang dipikul ....kami meneruskan rutin biasa..sebagai rakyat jelata kerajaan Malaysia....


Bila aku keluar saja dari halaman rumah...suasana dijalan raya aman damai...dihiasi titisan hujan menyuramkan suasana pagi....



Aku melintasi sebuah sekolah rendah...aiii..sunyi je...aku melihat ada seorang dua murid sekolah sedang berjalan kaki menuju ke sekolah....



Aku meneruskan perjalanan...melintasi pula sebuah sekolah menengah...aii..sini tak nampak kelibat seorang murid pun apatah lagi guru....aku berhentikan kereta...cuti ke apa ni?...

Untuk kepastian aku call pk 1 ....."La kau tak tahu ke lepas bola menang malam tadi...dia bagi kelantan cuti'.....

Kah..kah..cuti..rupanya....



Tahniah..... RED WARRIOR...

kerana telah BERJAYA menjulang piala Malaysia....dan paling penting telah turut menghadiahkan cutiiii...untuk rakyat Kelantan..

Dannn...pada hari khamis ni...4 hb rakyat Kelantan akan menikmati satu hari lagi cuti....
sempena pilihanraya di Galas....

1 comment: